Söndag

En trist dag framför oss . Är hemma själv med barnen då maken är i skogen. Men han var ju hemma igår med barnen när jag spelade match. 
Det blir nog en kort tur ut i snön men vi har inte plogat så risken är stor att Isabelle inte kommer kunna gå nånstans. 
Tänkte leta på en pulka så hon får testa. 
Annars ska jag städa skafferiet, det finns så mkt skit därinne så jag vågar knappt tänka på det. Men det vore skönt med nån slags ordning där. 

Igår var det som sagt innebandymatch. Min första sen operationen. Det gick hyfsat. Sprang som en dåre och fick göra ett efterlängtat mål. Förlorade med ett mål vilket var lite tråkigt men vi gav dom en match. Dom underskattar nog oss lite. 
Blev jäkligt arg på en i deras lag . Det hände nått på plan med en av våra backar och då kallar hon henne fettis. Klart vår back blev förbannad och råka slå till henne med klubban. Sånt är absolut inte ok heller och hon blev utvisad. Men jag tycker domarn, som hörde vad den andre sa, skulle gjort nått åt det med. Visst att det munhuggs på plan i stridens hetta men inte fan kallar man nån annan fettis?! 
Det är ju personangrepp och sånt passar inte i sporten. 
Så när matchen var över och vi skulle tacka motståndarna tog jag bort min hand när den osportsliga bruden kom. 

Ser fram emot nästa lördags match! :-) 


Nehepp, nu ska jag försöka trassla ut barnen. Eller börja med skafferiet. Eller helt enkelt hoppa ur pyjamasen och få på kläder?! 



Lilla busungen har sovit bra i 2 nätter nu. Halleluja till det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0