Åt fanders

Sitter här med en stor knöl över naveln. Började i tisdags att den blev öm och ganska stor. Sen blev det rött runtom. Lagom roligt när man skulle åka iväg till Ullared på em. 
Pratade lite med vc men de tyckte såklart jag skulle ringa capio istället. 
Dom fick jag tag på först på torsdagen och då var knölen mer svullen och öm. Och rodnaden hade spridit sig lite. 
Så i fredags fick jag en tid där på morgonen och hon kunde konstatera att det var en blodutgjutning . Bara att vänta på att den absorberas av kroppen själv eller vill tömmas. Blä. 
Hon skrev även ut antibiotika för det kunde lätt bli infektion . Vilket jag nog hade en släng av oxå. Fast det skulle jag bara ta i nödfall, vill inte ta det heller . 
Hon tyckte inte jag skulle jobba så jag har varit hemma i helgen. Och hon kunde sjukskriva mig längre om jag ville. Men det vill jag inte. Är ju inte "sjuk". Gör bara ont. Särskilt om man kommer mot bulan. Men det försöker jag ju undvika så gott det går. 
Fick även utskrivet starkare värktabletter som jag hämtade ut. Det behövdes! 

Så här fint är det nu! 


Ser så fint ut efter plåstret oxå. Haha 
Vanskapt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0