Höstblåsor

Jahopp. Höstblåsor har hittat oss. Eller Belle snarare. Hon var trött och grinig i torsdags efter dagis, men fick höra att hon inte sovit där så tog det som att hon bara var övertrött. I fredags morse var hon fortfarande grinig men inget mer. Lämnade på dagis och nästan väntade att de skulle ringa efter mig. Men icke. Hämtade henne och allt hade varit bra. Väl hemma blev hon snabbt varm och sen såg jag första blåsan vid munnen. Efter det poppade det upp fler och fler blåsor. Nu är hon full av dom på händer och ben. 
Hon slapp i varje fall mer feber och har kunnat leka och så som vanligt. Bara blåsorna som bråkat i munnen och kliat på benen. Stackarn! 

Visste inte om jag skulle kunna lämna imorrn men nu var min mamma hemma så hon får åka dit när jag jobbar. Jesper får få på dagis som vanligt, han har inte blivit smittad. Han kanske har haft höstblåsor redan, knappt så jag vet vad de haft nu! ;-) 
Det hade blivit krångligt imorrn då både jag och Emil verkligen behövdes på jobbet. Tur mor tagit semester på höstlovet. 
Vet inte om Belle hade fått gått ändå men tar det sökte före det osäkra. 
Är ju ledig på onsdag så till torsdag borde blåsorna vara torra och fina så vi får komma dit. 
Dom ser helt ok ut idag enligt mig men det är väl för jag vet hur de var för några dagar sen. De är inte gula och vätskar inte. 


Ska snart äta glass till fika innan jag väntar in skiftbyte så jag kan fara mot jobbet. Tredje kvällen på raken nu. Dagis var ju stängt idag så vi slapp ju vabba idag i varje fall. Haha 





Blåsorna häromdagen. Idag är de finare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0