En lång dag

Dagen igår ville aldrig ta slut. Det känns som det var dubbelt så många timmar som vanliga dagar. Började med en promenad med Atlas, duschade, skjutade Jesper på kalas ( sitt första!) sen hem igen för att fixa mat, sen tillbaka å hämta. Hem igen för att byta om inför jobb och sen åka dit. Och tiden på jobbet gick om ännu långsammare. 
Det är det värsta med kvällstiden, att bara gå å vänta. 

Det hade i varje fall gått bra för Jesper på kalaset. De hade haft superkul verkar det som. Har ju aldrig lämnat honom själv hos nån utomstående förut. Lite konstig känsla måste jag säga. Han hann nog aldrig tänka på att jag inte var där. Fast det var han som sa att jag skulle åka. Så det känns ju bra, han är trygg i sig själv. 
Visserligen kände han ju många av barnen som är från hans dagis och han känner ju igen mamman och pappan oxå. 
Nu pratar han mkt om sitt party han ska ha när han fyller 5. Gud hjälpe mig. 
Svårt det där med kalas. Vem ska man bjuda?! 
Jag vill inte bjuda hela dagiset, det har vi inte plats för. Så det blir nog bara dom han leker med mest just då. 


Ikväll ska jag och Emil tapetsera. Undra hur det ska gå. Får se om vi håller sams... 
Köpte hem en påse godis som stöd. Haha ( och för att det var för billigt...) 

Det är en del målning kvar och byte av golv och bänkskiva. Sen är det typ färdigt. 
Är på jakt efter nytt köksbord oxå. Ett runt. Det passar nog bättre än det vi har nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0