Lindrigt fall

Vi fick i varje fall en lindrig magsjuka denna gång. Tack å lov. 
Jesper kräktes bara en gång men är lite körig i magen nu efteråt. Och belles mage är nu hård igen. Så snart är det över för den hör gången. Om nu inte Emil åker på nått. 
Jag och Belle åkte på dopet idag då vi är friska. Jesper fick stanna hemma med pappa och grejja. 

Jag bävar för den dag vi alla 4 kommer kräkas ikapp. Fattar inte hur det ska gå till. Tänk er en magsjuka i familjen annorlunda. Hua. 


Ikväll var jag ute och kollade efter bäver. Har vart ute några kvällar tidigare oxå, sett bäver men de har inte velat gått upp där jag tänkt. Jag vill inte skjuta i vattnet för jag vill gärna tahand om skallen. 
Har två sjöar här hemma som jag försöker i men det är så svårskjutet Där. Vill hitta ett bättre ställe så Emil har lovat att vi ska åka ut och kolla en annan sjö jag kan vakta vid. 
Är väldigt förtjust i bäverjakten, skönt ute och fåglarna kvittrar som bara den om vårkvällarna. 
Har skjutit en bäver tidigare men det var med mkt flyt. Nu verkar flytet vara borta. Haha 
Och ja, man kan äta bäver om man vill. Men främst skjuter man dom för att de ställer till en jäkla massa. De dämmer ju upp vattendrag så skogen hamnar i vatten och därmed dör. En skogsägares mardröm. Vi är ombedda av grannen att få tag in en på hans mark. Men det uppdraget är lönlöst, om man inte har båt. Vilket vi inte har... 
Vi hoppas på minst en bäver denna säsong åtminstone! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0