Parken zoo

Igår var planen att jag och mina systrar skulle ha en heldag med vår mor. Men ena systern blev sjuk och den andra hade sovit dåligt så vi ställde in, mycket trist!
Då fick jag ett ryck och drog upp familjen och sa att vi tar parken zoo idag !
Sagt och gjort. Vi packade ihop ( läs jag...) allt och sen lastade vi in oss i bilen och körde mot Eskilstuna.
Började att kika runt på djuren , detta var inte ett dugg intressant för mina barn som såg nöjesparken vi gick förbi....
Åt lunch , en skulle ha korv och en skulle ha pannkakor men vi lyckades hitta ett ställe där de kunde få det båda ville ha och ändå äta ihop. Jag ville se till att de åt nått innan vi gick mot nöjesparken. Så fort vi såg den igen började der regna. Och att det regnade! Haha
Som tur var hade jag kollat vädret innan så regnkläder och paraplyer var nedpackade.
Vi åkte tom karusell i spöregnet. Ingen hit då jag och Emil såg ut som två dränkta katter. Men allt för barnen! 😉

Efter en liten stund sken det upp och vi torkade upp. Fick byta lite blöta byxor på barnen och sen blev det full rulle.
Isabelle ville åka allt! Hon har ingen spärr och det var inget hon inte gillade.
Jesper däremot är mer återhållsam , han sa ifrån åt det han tyckte såg läskigt ut och fick åka annat under tiden. Perfekt att vi kunde åka med varsin så de fick som de ville. Vissa saker åkte vi allihopa tillsammans och det var mysigt.
Vi åkte virvelvinden allihop och Belle skrattade medans Jesper satt å bet ihop konstant. Frågade sen om det var roligt - NEJ för tusan fick vi till svar.
Men då vet vi det, och han, att snurrgrejer inte är hans favoriter.
Han tyckte bäst om radiobilarna såklart.

Framåt 17 gav vi oss och sen försökte vi leta upp nått matställe i Eskilstuna innan vi skulle åka hem. Barnen var ju tvugna att få nått i magen eftersom de med 100 % säkerhet skulle somna för natten när vi satte oss i bilen.

En bra dag helt enkelt!
Åker gärna dit igen, och då med fokus på nöjesparken. Den var så lagom för småbarn då de kunde åka nästan allt. Djurparken var bara en bonus för oss vuxna.
Fast tror vi kunde vart där lite tidigare och strosat runt lite mer bland djuren innan parken.


Löser mkt nu på insta och bloggar om hur hemska djurparken är. På ett sätt håller jag med men samtidigt vet jag att de har det så bra de kan i fångenskap. Och pengarna går till djur som behöver hjälp.

Det roligaste är när man ser i kommentarer på nätet att de som skriver förvarar sina små hundar i handväskor med kläder på .
Är det hundarnas naturliga miljö?! 😂

Och sen de som har katter instängda i lägenheter ska vi inte ens tala om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0