Nu åker den ut

Dags att plocka ner julen känner jag. Tomtarna är tillbaka i sin låda så dom ser jag inte på 11 månader. Skönt! 
Granen åker ut imorrn tror jag. Ska i varje fall plocka av alla kulor så får Emil hjälpa mig slänga ut den. 
Det blev väldigt ljust här inne igen , och så upptäckte jag att vi är i stort behov av nya blommor. Eller grönväxter kanske man säger. 


Har nyss gjort amerikanska pannkakor som vi fikat på. Jesper vägrar äta pannkaka så han fick glass. Hur kan man inte gilla pannkaka?! 
Belle åt 3 st. Haha 
Termometern står på -16 grader så det blir en inne dag. Tycker verkligen inte om kyla. 
Konstigt kanske med tanke på att jag kan spendera hela dagar ute när vi jagar men då går det ganska bra. Även fast jag fryser så jag skakar. 
Men att gå ut med barnen när det är så här pass kallt är en pina. 
Jesper rör sig ju mer än Belle så han brukar klara sig bra men hon är en riktig latmask så hon börjar ju frysa på en gång. 
-5 grader är ok, och gärna sol, då kan vi åka pulka och leka i snön. 

Ikväll ska jag jobba , fick byta tid för min käre man glömde bort att vi inte hade dagis idag och tog aldrig ledigt. Eller jag trodde han tagit ledigt. En miss hur som helst. Men den här ggn gick det ju bra! 

Ska bli skönt nästa vecka då allt blir som vanligt igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0