Älskade Skåne

Det blev en alldeles för snabb visit i Skåne den här gången.
Åkte tidigt i måndags morse och var hemma sent i onsdags kväll.
Men några sköna dagar blev det.

Fick bo med mamma och dom i deras stuga de hyrt. Jättestor stuga så jag fick allt plats.
På måndagen åkte vi runt och turistade på de vanliga ställena, Kivik , Simrishamn osv.
Sen svängde vi in till min moster , som inte visste att jag kommit ner. Det var kul!
Hennes man fyllde 50 så det var den största anledningen jag åkte ner just dessa dagar.

På tisdagen var det lite sämre väder på fm men vi åkte till Yngsjö havsbad för ett parti minigolf. På em hjälpte vi min moster med förberedelser inför festen.
Hem och bytte om sen var det 50-årskalas. 120 pers var det räknat med... Galet! Haha
Hade tänkt köra en helkväll och slappna av riktigt men blev så himla trött så jag åkte hem med mamma å barnen halv 12. Det var så skönt att inte vara bakis sen... De sista på festen hade gett sig halv 6 på morgonen och är så glad att jag inte var en av dom... Tänk en 5 h resa hem sen efter det!

I onsdags strosade vi runt vid forsakar och innan jag skulle med tåget gick vi lite på stan i kristiansrad.
Tågresorna gick bra även om det är lite trist att åka själv.

Nästa år ska vi åka ner hela familjen. Det är dags då, barnen är tillräckligt stora och man slipper barnvagnar .
Ser fram emot det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0