Brända ryggar och rumpor

Vilka varma soliga dagar vi haft! Nästan så det blir alldeles för varmt. Eller jo, det är för jävla varmt för oss.
Men vi har ändå lyckats med 3 riktigt bra dagar.
I onsdags var vi vid harge med vänner och barn. De lekte så i vattnet och hade det riktigt roligt.
Igår åkte vi till Nora med Emils mamma och hans bror med familj. En toppendag det oxå. Vi åkte tåg, fikade, åkte båt ut till nån ö och gick trollstig och badade. Ungarna var helt slut!
Enda tråkiga var att på vägen hem började några lampor i bilen lysa och jag satt på helspänn hela vägen ifall vi skulle få stopp...

Denna dag började vi med att jag fick åka å panik besikta den andra bilen så vi har nått att åka med och den gick som tur var igenom! ( hade jätte korta shorts!) haha
Efter det åkte jag ut mot Storsjön där Emil och barnen var , farmor hade snällt hämtat upp dom. Vi fick låna en sommarstuga av en vän till svärmor. Superfint ställe med egen badplats . Där spenderade vi hela dagen.


Tyvär efter dessa dagar har jag bränt ryggen och Isabelle har bränt rumpan. Hoppas hon får sova inatt och inte lider av det. Jag smörjde ordentligt men när hon var större delen i vattnet rinner det väl av. Min rygg däremot smörjde jag inte alls...
Jo, idag var jag duktig! ;-)


Imorrn väntar nya äventyr. Först ska vi handla lite , undvika solen helt enkelt, och sen ska vi ut till sjön och fira min farfar som fyllt 75. Det ska grillas vildsvin och fikas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0