Semester

Nu är det dags att få vara ledig i 4 hela veckor! Så skönt!!!

Efter jobbet i fredags stannade jag kvar i askersund för vi på jobbet skulle äta middag och dricka vin. Vi såg det som en bra grej eftersom vi inte setts på 4 veckor och så blir det ytterligare 4 veckor innan alla jobbar ihop igen.
Fick prata igenom lite vad som hänt och hur allt är på jobbet.
Jag drack tyvär inget vin själv för jag hade ingen skjuts och ville ha med bilen hem. Dessutom hade Jesper haft ont i örat och lite feber under dagen så ville kunna åka hem om det blev nått mer. Eller inte vara onykter om han vaknat på natten heller. ( men det blev inget mer än så!)

Igår fick jag En skön sovmorgon då jag kom hem 2 , efter det tog vi oss till Motala där vi storhandlade på maxi. Bäst att ha lite i frys och kyl nu när man inte kan handla varje dag.... Haha
Vi hoppade även in i leksaksaffären där Isabell fick köpa en sessaklänning för sina nappar. Och Jesper lyckades tjata till sig en bil. De hade blivit lovade nått då de var så duktiga i affären trots att det tog sin lilla tid. Nöjda barn och föräldrar!

Belle var såklart inte lika nöjd på kvällen då hon ville ha sina tuttar. Hon somnade tillslut utan nått gråt men kom in vid 4 och gnällde lite innan hon somnade om igen. Så jag tycker det gick bra ändå. Det är väl det där med att komma till ro bara.


Idag har vi tagit tag i lekrummet. Som numera inte är ett lekrum. Barnen har fått upp alla sina leksaker på sina rum . Förut spred de runt ALLT på nedervåningen men nu får de sprida runt det bäst de vill hos sig själva. Där kan man bara stänga dörren!
Lättar stämningen något här hemma för Emil går bara runt och klagar på alla saker och att dom ska städa så fort dom tar fram nått medans jag tycker dom åtminstone kan få leka färdigt först. Haha
Nu behöver han ju inte se hur de ställer till om han inte vill.


Resten av dagen går nog ut på att försöka trötta ut barnen. Måste ta oss ut i blåsten nånstans. Kanske släpa ner cyklarna till grusgropen så de får köra runt. Vi har inget bra ställa att cykla alls hemma. Grusplan och nedförsbacke mot vägen är inte lämpligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0