Jobbhelg

Nu är det min jobbhelg. Fast det känns knappt som helg, dagarna lixom flyter ihop när man jobbar hela tiden. 
Blev en 6-dagars vecka för mig och nu jobbar jag 6 dagar i sträck. Det har varit en liten kris på jobbet då det fallit bort folk av olika orsaker så då har vi fått lösa det bäst vi kan, det vill säga ta extra pass. 
Jag har iofs inget emot att jobba, tvärt om men jag känner idag att jag är så trött. Mest i huvudet. 
Det är så mkt annat nu som ska hända så tror snart huvet sprängs. 
På torsdag ska ju Jesper opereras och det ser jag inte ett dugg fram emot. Ska få åka dit själv oxå, bara en förälder fick komma med. Blir nog en tuff dag! 

Nästa vecka är det midsommar vecka och det kommer bli tryck på jobbet. Så innan torsdag måste jag ha koll på beställningar och grejer. 
De första semestrarna börjar då oxå... Pjuh. 
Är lite nervös att jag ska glömma bort en massa. 

Annars har set inte hänt så mkt. Jo, i torsdags kväll var jag med på skolavslutningen i askersund på em, de hade ordnat en massa aktiviteter för barnen och jag var med Jägareförbundet som satte upp en skyttesimulator. En väldigt rolig grej och många kom för att testa. 
Alla barn hade fått anmäla om man ville vara med på aktiviteter och fick skriva på papper för att hålla sig nyktra under kvällen. De fick blåsa och sen ha på sig ett grönt armband så man såg att de skrivit under. Efter att de blåst fick föräldrarna ett sms. Sen kunde de tävla om olika priser och presentkort tydligen. 
En himla bra grej tycker jag! 
Tänk om det hade funnits sånt när man själv var yngre. Då vandrade man ju mest planlöst omkring efter avslutningen och hamnade på nån fest nånstans . 

Jag var dock helt slut efteråt , stod och titta på en skärm när de sköt i 4 timmar. Haha 


Nu ska jag ta och byta om. Får se hur kaosigt det är på jobbet, bara att kavla upp ärmarna och köra igång med varor hoppas jag på! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0