Första etappen klar

Nu är Lidingö tjejlopp gjort. Del ett på vägen mot Tjejklassikern för vår del.
Och det var inte ett roligt lopp.
Började dagen med att gå upp innan 6. Ta bilen till Hallsberg för att hämta upp min faster Barbro , sen mot Kumla och hoppa på bussen mot Stockholm.
Är i Stockholm 10:30.Köpa biljetter och hitta rätt tunnelbana . Efter tunnelbanan kliva på nästa buss för att ta oss till nummerlappsutlämningen för att sen gå en bit till starten.
Men! Allt gick väldigt smidigt faktist!
Är lite stolt äver oss som alltid annars lyckas med några tokigheter.

Sen var det bara att vänta på att få starta och vi startade inte förns 14:20.

Loppet då. Herregud vilka backar. Hade hört talas om dessa innan men trodde inred det skulle bli så jobbigt. Önskade hela vägen att det var slut snart och så brukar ja inte känna.
I mål kom jag till slut på 1.00.27.
Missade alltså mitt mål under timman men 28 ynka sekunder. Surt!
Fast med tanke på hur dåligt tränad jag är i år får jag ju skylla mig själv lite...
Det här är faktist bara min andra mil i år! Haha

Efter loppet väntade jag in Barbro, och så fort hon kom snabbade vi oss iväg för att komma till Cityterminalen igen.
Det gick otroligt smidigt på hemvägen oxå. Vi behövde inte alls ha skyndat oss så mkt som vi gjorde men vi visste ju inte alls hur långa väntetider det var på bussarna eller tunnelbanan.
Och sen satt vi äntligen på bussen hem till Kumla. Jättetrötta och möra.
Det var så jobbigt att ta bilen sista boten hem. Nästan lite farligt.
Lagom kul sen när man kom hem halv 10 och ville bara slänga sig i sängen men behövde duscha först!


Nu är det i varje fall gjort. Hoppas jag får till mkt träning på skidorna ( som jag inte köpt) så jag kan känna mig mer nöjd med det loppet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0