Babyshower

Har lite funderingar kring det här med det nya påfundet "babyshower".
Jag har hela tiden tänkt och trott att det är nått man blir överraskad med av sina vänner.
Men nu har jag sett på många bloggar att man bjuder in till den själv.

Ska man fixa den själv alltså?!
( om ingen annan gör det då..)

Det verkar vara en jättekul grej att göra för någon och självklart skulle jag bli glad om nån fixa en åt mig, det var mest det här med vem som egentligen ordnar alltihop som jag funderar på.

Nu kommer det nog inte bli någon babyshower för varken mig eller mina vänner, det blir väldigt många då! ;-)
Risk att det blir lite tjatigt kanske... Och dyrt... :-)

Och sen en till fundering.
Man ger ju presenter vid en shower.
Ska man då köpa en present när bebisen är född oxå?
För det är ju så vi oftast gör nu, tar med en gåva till den nyfödde.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj, det har jag aldrig tänkt på. Det här med att ha en babyshower är nåt nytt påfund. Själv kommer jag inte anordna något för min egen del, men om jag hade en gravid kompis som ville ha en skulle jag självklart gå! Och självklart skulle jag lämna en present :)

Det där med dubbla presenter i så fall är en kluring...

2013-04-19 @ 08:09:23
URL: http://senkommerstorken.blogg.se
Postat av: Bebisboken

Roligast är det ju om det blir en överraskning men det kan vara svårt att samordna med mannen, eventuella tidigare barn och arbetsplatsen. Inte alla är glada för överraskningar heller... Baby shower är ju ett amerikanskt fenomen som fårt stort genomslag via TV i många länder. Finns inga regler utan man gör som man vill. Grundtanken är dock att man ska skämma bort mamma lite extra, låta henne vila och umgås med sina vänner.

Här finns rätt mycket baby shower tips för den som vill ha idéer.
http://www.bebisboken.se/babyshower.htm

2013-04-20 @ 12:41:12
URL: http://www.bebisboken.se/babyshower.htm
Postat av: Yo

Massor för baby shower , besök hemsidan o beställ allt till jätte billigt pris !!



https://m.facebook.com/?_rdr#!/DinBabyshower?__user=709200762

2013-04-24 @ 15:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0