Namn

En liten grej vi kompisar diskuterat är det här med att välja namn till kommande bebis.
Nu är det väldigt många av mina vänner och bekanta som ska ha bebis i år vilket gör saken lite mer komplicerad...

Tänk om man är intresserad av samma namn!
Vad gör man då!?

Jag var ganska tidig med att säga de namn vi tänkt högt till dom och har även frågat ett flertal ggr vad de har tänkt.

Skulle ni döpa ert barn till samma namn som kompisen givit sitt?

Jag kan ärligt säga att om nån "snodde" mitt namn skulle jag bli ganska sne... Men jag skulle inte kunna ta samma namn sen, det blir ju jätte konstigt.
Det kan ju bli ett väldigt känsligt ämne sen! ;-)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Känner igen det där, ååå skulle bli jätte sur om någon tog vårt namn och särskilt nu när vi har bestämt oss. Skulle kännas hel fel att använda det namnet då. Som du säger sa vi tidigt vilka namn som stod på vår lista.

haha min mans syster väntar också barn och när vi hade hittat ett som vi både jag och min gillade (efter att gått igenom 2500 namn). Så blev han så nojig att syrran skulle sno vårt namn att han var tvungen och ringa och berätta. haha tyckte det var lite roligt att min man blev så nojig ^^

Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Jag skulle inte tycka att det var ok alls. Men jag har ju valt ganska annorlunda namn med Tore och denna gång (Nils eller ingrid) och berättat för alla, så jag hoppas att ingen kommer att stjäla dom av mig ;)

2013-04-04 @ 09:18:57
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0