Rutiner

Det är inte lätt med de små att hitta några slags rutiner här hemma.
Mornarna och förmiddagarna är helt ok än så länge.
Isabelle vaknar oftast när Jesper vaknar och jag går upp, ibland ligger hon kvar och sover. Sen får hon ligga en stund på golvet eller i gymmet medans vi äter frukost och välling.
Efter det kör vi morgon tvätt och tar på kläderna för dagen.
Sen blir det hennes tur för frukost och när hon är mätt vill hon sova igen.
Då kan det dröja 3-4 timmar tills hon vaknar.
Faller hennes sömnperiod samtidigt som Jespers så kan jag lyckas få ca 2 timmar för mig själv men det är inget jag ska vänja mig med känner jag... :-)

När hon vaknar sen kan det se lite olika ut med mat och sovtider. Hon sover inga mer långa pass utan nån timma här och där och är vaken upp till 2 timmar i sträck.
På kvällen försöker jag sätta på pyjamas och byta blöja innan jag tror att det är sista amningen innan vi lägger oss. Ibland ammar vi i soffan och det går att lägga henne i sängen eller så liggammar jag i vår säng.
Så kvällarna måste vi försöka få till .
Men det kommer så småningom.

Har väl inga jättestrikta rutiner för Jesper heller.
Han sover en gång på dagen några timmar och han får lägga sig när han är trött.
Han får dock inte sova för sent på em så han inte blir trött på kvällen.
Vid 7-8 somnar han oftast och det tycker jag är skönt så man får lite tid för sig själva på kvällen.
Vet inte när han ska sluta sova middag men än så länge behöver han det för han blir helt slut annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0