Illamående!

Har senaste dagarna haft konstant illamående. Orkar snart inte längre. Livrädd att bli magsjuk men då borde jag ju redan blivit det kan jag tycka. Men nu har jag läst mig till att jag kan ha fått magkatarr kanske. 
Stämmer in på mina "symptom", illamående, svullen mage, uppkörd, osv. 
Får dra ner på kaffet tror jag... ;-) 
Drack ju en del rödvin i fredags och åt massa onyttigt, det kan ju ha retat magen antar jag. 

Trots illamåendet åkte vi en sväng till Ikea igår fm. Det var ganska lugnt med folk faktiskt. Men det vällde in när vi var på väg därifrån. Köpte en säng till Jesper. Det var mening att vi skulle ta en gammal säng av mamma och bara köpa madrass men vi hitta en stomme vi ville ha oxå. Inte särskillt dyr heller så vi klippte till. 
Så nu sover grabben gott i en 90 säng. Nu slipper jag ( och han ) vakna av att det smäller och slår när han vänder och vrider sig i sömnen. Vilken skillnad för honom att kunna röra sig! 


Imorrn händer det visst massa kul... Julafton tror jag det är. 
Jag och barnen åker till mamma tidigt och är där hela dagen lång , sen kommer maken dit på kvällen. De jagar alltid på dagen. 
Nej nu blir det sova. Om jag lyckas ignorera illamåendet. 




Kommentarer
Postat av: Amela

Fy för magkatarr 😞 lider själv av det! När jag körde 5:2 blev det värre var illamående och kräktes också! Det är viktigt att äta regelbundet och inte fet mat! Man ska äta snäll mat mot magen! Omperazol köpte jag på Apoteket min bästa vän :)

Svar: Urs då! Har alltid haft supermage och kunnat äta vad som! Hoppas de inte har med 5:2 att göra då de funkar för mig... :-/
Ska vara snäll framöver och se om det går över !
enmagetill.blogg.se

2013-12-23 @ 21:43:50
Postat av: Elin - Livat på torpet

Låter precis som magkatarr. Något jag haft i många många år. Och nu under julen, när man trycker i sig lite extra gott så mår magen lite värre. Men det som inte dödar ;)
God Jul på er!

2013-12-24 @ 10:15:50
URL: http://www.elinteg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0