Orka

De senaste dagarna har min energinivå legat på noll. Har varit sur, grinig, lättretad , ja allt man blir när man är trött. Huvudvärk har kommit och gått ett par ggr och det gör inte saken bättre.

Det värsta av allt är att Jesper har under dessa dagar gjort allt annat än vilat med sin mamma.
Han har gjort precis allt som han inte får. Jag springer efter honom konstant känner jag och säger nej, nej, nej!
Det är som att han testar mig och ser hur långt han kan gå.

Jag skulle ge vad som helst för att vara en bra mamma till honom nu och inte vara en tjatmorsa som bara vill sova egentligen.
Jag vill ju busa och leka med honom!!!

Och är det så här nu, hur blir det då i slutet av graviditeten eller när bebis kommer?
Aj, mitt hjärta gör ont när jag inte orkar ge Jesper det han behöver.

Vill vakna imorrn och vara pigg. Det gör allt så mkt lättare.
När ska det hjälpa med järntabletterna tro?
Nu har jag tagit varje dag.
Blir det ingen ändring inom 2 veckor så får bm ta ett blodprov på mig.

Sömn tycker jag att jag får tillräckligt med ( när jag inte vaknar på natten då )
Somnar mellan 10-11 och går upp 7 halv 8. Visst går jag upp och kissar men somnar oftast om.

Neh, nu ska gnällmorsan ta en apelsin och hoppas jag kan vara den mamman jag vill att mina barn ska ha imorrn!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Du får komma hit imorgon så Jesper får leka med Isak och Melinda och du får koppla av lite i vår soffa under tiden :). Så bjuds det på paj till lunch så kommer ni hem mätta och belåtna sen ;)

2013-02-05 @ 21:58:12
Postat av: Sandra

Jag känner likadant; trött och irriterad fast jag sover skapligt om nätterna. Jag äter också järntabletter, men jag funderar på om det verkligen hjälper. Jag ska ringa min BM och fråga. Inte kul att vara zombie hela dagarna...

2013-02-06 @ 08:35:17
URL: http://senkommerstorken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0