Smärtlindring

Funderar lite kring vilken smärtlindring jag ska satsa på under förlossningen denna gång. Om jag ens vill ha nån.

När jag födde sonen var planen att duscha först, detta kunde inte genomföras för jag blev liggandes med alla värkar.
Jag sa ifrån början att jag inte var intresserad av epidural och det tänker jag inte ta nu heller. ( om situationen inte kräver det )
Provade tens, men den fick jag ont av istället så den togs bort på en gång. Det testar jag inte igen.
Fick sterila kvaddlar, som alla sa gjorde såååå ont. Men jag kände knappt av dom. Jag hade så mkt värkar då så det hjälpte föga.
Lustgas sa jag oxå ifrån från början, anledning att jag hatar att må illa.
Sköterskan tyckte att jag kunde testa för alla mår ju inte illa. Tog några andetag i masken men det funkade aldrig riktigt. Masken ville inte sitta kvar runt huvut ( som den tydligen var tvungen att göra) och jag gillade inte när det började pirra i läpparna så den gav vi upp snabbt.


Så, utifrån mina erfarenheter så är det inte mkt som jag kände funkade för mig. I varje fall förra gången. Denna födsel kanske kommer se heeeelt annorlunda ut.

Akupunktur är nått jag är nyfiken på men vet inte om de har det i Örebro.
Sen vill jag gärna bada eller duscha om jag hinner.

Men jag kommer vara lyhörd mot vad barnmorskorna säger, de kan ju sitt jobb . Bara att hoppas att de är lika lyhörda tillbaka!


Vad har ni andra för tankar kring smärtlindring?!


Kommentarer
Postat av: Mejbibejbi

Förlossningen med Freija "klarade jag" utan smärtlindring, provade lustgas ca 15min men mådde bara konstigt av det. Sen "erbjöd" de aldrig ngt annat o jag frågade heller aldrig.

Hade innan planerat att klara mig utan smärtlindring i första hand o känner mig nöjd med den förlossningen. Hade skrivit som önskemål via bm att ta det lite som det kommer. Blir väl så även denna förlossning hoppas jag :)

2013-03-05 @ 16:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0