Mammafika

Snart får vi fika besök här hemma.
Anna med sin lilla plutta och Johanna med bebis i magen.
Snosade lite igår på lilltjejen och hon är så söt. Väger fortfarande mindre än Jesper när han kom trots att hon är 3 veckor. En liten nätt tjej alltså!
De tror sig ha kommit fram till ett namn nu men jag väntar att skriva det om det inte är spikat.


Igår var förövrigt bebisen i min mage helt crazy.
Den var ju tokig hos bm och så fortsatte det hela dagen och kvällen.
Det knölades runt och trycktes så sjukt mkt neråt. Den är förmodligen startklar nu!
Jag njöt ändå trots menssmärtan man får för jag är inte bortskämd med så mkt rörelser. Fast inga sparkar fortfarande, den får helt enkelt inte plats.

Börjat boa ordentligt nu. Kastar grejer och packar kläder i garderober osv.
Ska försöka få fram vaggan och babysittern. Vaggan kommer stå i vårt sovrum första tiden.
Den har min mormors syskon sovit i som bebisar när de bodde i Finland, sen kom den hit och har använts inom familjen. När vi är klara med den skickar vi vidare den till nästa bebis! :-)


Kommentarer
Postat av: Lin

Min bäbis i magen var oxå helt crazy igår! De kanske börjar göra sig startklara! :)

2013-05-14 @ 13:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0