5:2

Har planerat att testa 5:2 metoden när jag slutat amma för jag har hört att man inte ska göra det samtidigt. Men jag läste i en bok om just den metoden och där står ingenting om amning?! 
Nån som vet hur det ligger till? 

Jag vill prova det för jag tror det passar mig. Jag klarar ofta av att gå utan mat och blir oftast inte så påverkad av det. Ska bli intressant att se om man blir hungrigare när man inte "får" äta. 
Vet attmånga tycker det är larvigt att fasta 2 dagar i veckan men just nu bryr jag mig inte. Och många rynkar på ögonbrynen åt att jag undviker sötsaker. Vad fasen, sköt ditt så sköter jag mitt! 



Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Jag tror inte att den rekomenderas när man ammar. Men om du testar 8:16 metoden då? Att äta under 8 timmar per dygn och fasta 16? Känner ju dom som äter mindre än så när dom ammar. För du utesluter ju inget och äter varje dag ändå :)

Svar: Min första tanke när jag hörde om detta var att det låter ju som nått en nybliven mamma är mycket väl utsatt för! :-)
För det är ju inte alltid man lyckas få i sig själv mat då... Haha
Får se om jag väntar lite till hon börjar äta ett mål gröt om dagen oxå. Känns bäst så.
enmagetill.blogg.se

2013-10-22 @ 17:38:59
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0