Ett svårt beslut

I helgen har jag ett tufft beslut att ta. Frågan är om jag ska fortsätta med innebandyn. 
Har försökt känna efter hela sommarn och mer och mer lutar det åt att inte spela i höst. 
Det tar upp för mkt tid. Tid som jag hellre vill lägga på annat. 
Nu börjar jaktsäsongen och jag vill satsa mer på jakten detta år. I första hand går ju tiden till mina barn såklart men den som finns kvar vill jag använda till det som drar mest. Och det blir jakten. 

Träningen kommer jag få ändå när jag springer för det ska jag fortsätta med hade jag tänkt. 
Sen får jag ju även min operation i höst och kommer då ändå vara borta från bandyn i ca 1 mån beroende på hur allt känns antar jag. 
Hade det bara varit träning med laget hade jag tyckt det var kul att vara med när det passar men vi har sagt att det ska satsas i år och mitt hjärta är inte där. Jag vill inte binda upp varje helg till matcher . 
Har jag barnvakt på helgerna i höst kommer jag jaga. 

Får se hur det blir längre fram men just idag känner jag så här. 
Om folk blir besvikna får de bli det. Men det är mitt liv och min fritid det handlar om. Andra har varken barn eller andra intressen så för dom är det ju inga problem att få tiden att räcka till. 
Hade jag all tid i världen skulle jag dock fortsätta för jag har ju kul när jag spelar oxå. 

Hmm...  What to do, what to do... ?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0