Då var det dags igen!

Då fortsätter sjukstugan. Eller den kanske aldrig sluta?! 
Jesper hostar och Isabelle har haft feber. Min hals dödar mig på nätterna men under dagarna känner jag inget. Knepiga förkylningar. 
Jag var säker på att det var Isabelles tänder som spökade för henne men idag kom några blåsor på läppen vilket fick mig att tro på höstblåsor. Det kan de ju få feber av. 
Ah, ja vet inte. Men hon har vart bättre nu på kvällen. 

Helgen bestod av jakt mestadels. Det var den årliga storjakten som vi brukar hjälpa till på. Då kommer det fina herrar och jagar så vi går drev . Jag stod dock över drevet för att inte påfresta magen för mkt och tänkte att jag skulle vara med svärfar som är jaktledare men han satte ut mig på pass istället. Inte mig emot! :-) 
Så lördag fm var jag i skogen och på kvällen serverade jag de fina herrarna middag på herrgården. Brukar alltid va med och jobba då oxå. Ett ganska roligt jobb faktist. Det är en riktigt fin middag de får! 
Sen igår var det jakt igen och jag fick visst stå på pass i alla dreven då oxå. Tyvärr såg jag inte ett ända djur på hela helgen men det sköts 6 älgar. Fick öva att ta ur en älgkalv och det var ju kanon! 
Jag kan lova att jag var trött igår kväll. Somnade kl 8 och sen vakna Isabelle med feber kl 10... Men hon somna om igen som tur var annars hade jag vart mer död än levande idag. 


Nu hoppas jag barnen får sova gott inatt och vara piggare imorrn. Jag har ju planer senare i veckan och vill va frisk! 



Stor tjur en fin herre fick skjuta. Sen sköt han visst 2 tjurar till och en kalv.. Vissa har turen med sig! 


Skogen by day, servering by night! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0