Hemma!

Nu ligger jag nedbäddad i soffan. Är trött och har ont. 
Operationen gick bra. Kom dit vid 8. Fick duscha med bakteriedödande tvål och ta på mig snygga sjukhuskläder. Fick som tur är behålla egna trosor på. :-) 
Sen fick jag prata med en manlig sköterska om vad som skulle ske och svara på frågor. Han satte även dropp på mig men först glömde han själva droppet... Haha 
Sen fick jag även prata med narkosläkaren om sövningen och även med doktorn som ritade ut vart de skulle skära upp. 
Fick gå och kissa precis innan op och det var inte det lättaste med droppet. 
Sen blev det dags att gå in i opsalen o h bli sövd. Det tog en sekund sen sov jag och sen vakna jag upp nån timma senare. Själva operationen tog nog bara 20-30 min. 
Mådde ganska ok när jag vaknade. Hade dock sjukt ont! Men fick smärtstillande 2 ggr plus Alvedon. 
Fick in dricka och efter en stund fick jag kaffe och macka. Det var gott då jag inte ätit frukost. 
Sen blev det dags att gå på toa och sen klä på mig. Det var fasen inte lätt. Ta på sig strumpor och skor gjorde ont så inåt!!! 
Väntade en stund till sen och fick prata med doktorn och en sköterska igen om allt. Hur man skulle göra nu efteråt osv. 
Får ju inte lyfta på ett tag förstås. Blev sjukskriven 3 veckor. Måste hålla typ en kudde eller handen på magen när jag hostar, nyser, och skrattar. Och sen får jag inte ta i på toan... Så gäller att hålla igång magen! :-) 
Kommer inte få springa på 1,5 månad minst! Men att gå promenade var bra så länge det inte gör ont. 

Hoppas det läker fort nu och inte gör så ont. Just nu kan jag ju inte röra mig utan att det smärtar men det ska väl bli bättre! 
Nu är det gjort i varje fall! 
Och det var inte jättehemskt men jag vill inte gärna göra om det. 



Måste bara tillägga att de var superbra på läkargruppen ! Omhändertagande och goa. Kände mig lugn och trygg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0