Envis mage

Stackars Belle. Fortfarande problem i magen. Och igår var sämsta dagen konstigt nog. Bytte säkert 12 bajsblöjor på 5-6 timmar. Skruttunge.
Ringde både 1177 och Bvc för att höra vad vi kunde göra. Det enda hon åt igår när jag var hemma var en flaska majsvälling. Hon rata allt annat. 
Emil hade fått i henne lite mer sen på kvällen som tur var. Och vätskeersättningspulver fick hon oxå litegrann. När det gick att lura i henne.
Det är en väldigt konstig form av magsjuka, om det nu är det. Hon kräktes endast 2 ggr i fredags och baksade som mest löst igår. Knep! 

Idag är hon trött och sliten det mörks. Men hon bajsade en gång som inte var så löst så nu måtte det väl vända. 
Tur hon är en stadig bit som har att ta av annars hade hon väl försvunnit helt så lite som hon ätit. 

Det är ju inte kul heller att jag jobbat 4 kvällar , vill ju vara hemma när hon är sjuk. Men Emil har fixat det jättebra. 
Ikväll är jag dock hemma, så då får han lämna huset. :-) 
Sen jobbar jag visst imorrn kväll oxå... 
Kunde byta tid från fm till kväll vilket var bra med tanke på att jag hade fått vabba annars. Och vi har 2 sjuka på jobbet så det hade blivit kris då. 
Sen ska jag vara ledig och ha kvalitetstid och se fram emot en frisk helg. Och träffa några andra människor kanske?! 

Mina vänner kommer jag inte ihåg sist jag såg. Men dom finns ju kvar som tur är! 
Frågade Linus och Ellen om vi kunde grilla på fredag så vi får se om det blir av. Hänger väl mest på Isabelle om hon är pigg nog att ha barnvakt. Och att magen inte fortsätter krångla såklart. 

Livet som småbarnsförälder! Härliga tider! 😜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0