Sjukstuga

Förkylning har tagit över barnen. Det snorar och hostas ganska bra här hemma. Jesper är nog värst än så länge. Men ingen riktig feber. Än. 
Dagis var turligt nog stängt idag så jag ska jobba onsdag istället. Om jag nu inte får vabba... 
Imorrn jobbar jag kväll så då är barnen hemma hela dagen utan att nån måste vabba. Fick komma en halvtimma senare till jobbet bara . 

Det är så himla tråkigt med sjuka barn. Tråkigt att de inte mår bra självklart men man kan ju inte göra nånting. Knappt gå ut för de orkar inte. Och vara inne flera dagar är ju inte så uppskattat. Försöker få dom att vila när de bara springer runt och hostar men det är ju lönlöst. 
När man är sjuk själv vill man ju inget hellre än att bara kolla tv hela dagen i soffan. Haha 


Lyckades få i dom lite mat ändå. Och jouice fick de bli till maten. Tänkte att c-vitamin är bra. Annars är det vatten eller mjölk som gäller. 
Till lunch stekte jag grönsaker och gjorde en typ gryta med fläskytterfilé , champinjoner, lök och kalvfond. Och massa créme fraiche. Barnen och maken får pasta till istället för grönsakerna. Men jag har valt att avstå pasta igen. 

Fick springa en sväng efter jobbet igår. Kändes riktigt bra efter en stund. I början fick jag ont i smalbenet. 
Har än så länge sprungit utan tidtagare bara för att komma igång igen. Och orkar inte hålla på med runkeeper längre så jag beställde en klocka idag. En med gps och sånt så man kan se lätt på armen hur långt och fort man springer. Hoppas jag blir nöjd med den. Så kan jag bara köra musik i telefonen om jag vill. 
Skulle vilja kommit ut idag med men är ensam hela dagen med kidsen så det går inte. Får bli träning onsdag istället. 


Fick upp den här bilden på fb idag. 2 år sen . Lilla ( stora ) Belle låg i magen och gottade sig. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0