Ledig helg

Nu kör vi en helledig helg. Får se vad vi kan hitta på idag. Vädret verkar ju bli bra och vi kan äntligen få använda klänning och shorts. 
Ikväll ska jag få jaga gris och det har jag längtat efter. Skulle såklart komma in sämre väder men det har väl ingen dött av. 
Imorrn behöver vi ta oss nånstans för att köpa sandaler till Jesper. Han är nämligen helt utan. Blir lite varmt med joggingskor. 
Ska försöka köpa den där madrassen till belles säng oxå så hon kan börja sova i stora sängen. 

Emil har arbetsdag med skyllberg idag för att fixa nya pass och sånt på jaktmarken. Så honom ser vi väl inget av. Men, men. Måste ju hjälpa till då vi är med och jagar. Jag skulle gärna oxå hjälpa till men kan ju inte lämna barnen själva. Sen varken snickrar eller röjer jag väl så där jätte bra... ;-) 

Veckan som kommer går nog fort. Midsommarveckan i butik flyter på ganska bra! 
Har ansvar för frukten så måste gnugga mina geniknölar och tänka till extra på vad som går åt. Jobbar många långa dagar och är bara ledig tisdag och lördag. Det positiva är att det är riktigt roligt när det är mkt folk. Tiden flyger iväg då trots att det kan bli stressigt. Men brukar jobba på bra under stress. Tycker det är värre att jobba när det är lite att göra för då vet man inte riktigt vad man ska fokusera på. Annars kör man bara på av bara farten. 

Får inte glömma hämta ut min blivande 2-årings paket. Har äntligen kommit på vad hon ska få. Svårt när man redan har så mkt grejer. 
Tusan 2 år sen hon kom till oss. Galet! 



Skruttungar på gungan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0