Stackars tjej

Kom nyss hem från jobbet. På vägen hem såg jag en bil som hade stannat på vägen och kört på ett rådjur. Så stannade till och pratade med föraren. Hon var jätte skärrad stackarn. Visste inte vad hon skulle göra. Jag fick dra bort rådjuret från vägen åt henne och hon undrade om jag var säker på att den var död. Tror hon aldrig sett nått dött förut. Marken har min svärfar hand om jakten på så jag sa att jag kunde kontakta honom men hon var ju såklart tvungen att ringa polisen , även om den var död. 
Tjejen kommer nog ha svårt att sova inatt. Klart det inte är kul att köra på ett djur men jag ser ju hellre att dom är döda direkt än springer till skogen skadade. 
Det händer ju inte så mkt mer efteråt nu, nån kommer bara flytta djuret längre in i skogen och så blir det rävmat. Man tar inte till vara på ett påkört rådjur. 
Om inte räven hinner ta det redan inatt. 
Glad att det var ett smaldjur och inte en get. Då kunde den ha haft kid . 

Nu ska jag försöka sova. Upp imorrn tidigt igen till jobb och dagis. 
Sen rullar veckan på som vanligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0