Helgen

Helgen försvann i ett nafs. Som väntat. Fredagskvällen jobbade jag. Gick faktist bra. Jag gillar att jobba kväll trots att det tar mkt tid från familjen. Men själva uppgifterna på kvällarna tycker jag om. Det brukar gå fort när man väl är där. 
Sen på lördagen åkte jag på harjakt med jaqt. Enbart tjejer. Vi var en liten skara på hela 3 personer. Många var sjuka tyvärr. 
Men det var riktigt trevligt ändå. Och själva jakten gick bra. Vi jagade med en stövare som var duktig. Första haren sköts av en tjej som precis som jag aldrig hade vart med på harjakt. Himla skoj! Det var hennes andra vilt så hon var så glad. 
När vi släppte hunden igen efter lunch blev det min tur att få skjuta en. Min första hare! 
Så vi kan sammanfatta den jaktdagen som lyckad! 

På söndagen var det jobbdags igen och det var med tunga steg och ett bräckligt hjärta jag gick in på jobbet. Det gällde att jobba på hårt så dagen flöt på. Slutade lite tidigare för att hasta iväg på innebandymatch. Visste först inte om jag skulle orka spela men gjorde det ändå. Det var skönt att få springa av sig lite. Och det gick väldigt bra för mig trots allt. Gjorde en av mina bästa insatser enligt mig själv och fick peta in 2 mål. 6-6 mot askersund. En vinst för oss! 

Den kommande veckan blir det jobb varje dag. Ganska skönt faktist. Korta dagar onsdag och torsdag och en längre dag på fredag. Imorrn är det kväll som gäller så det blir en förmiddag hemma med barnen . Får se vad vi ska hitta på. Men är det så bra väder som idag går vi nog ut en sväng. 



Första haren. Nöjd skytt! ☺️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0