Tjejmilen

I helgen var det ju dags för tjejmilen. Vår årliga grej. Tredje året jag springer ( med uppehåll för Isabelle) . 
Vi har varje år bokat hotell och stannat över en natt. 
Jag, min faster och min syster är de som håller ihop och vart med alla ggr sen har även andra systern och kusinen vart med. 
Men i år var det vi 3 och våra respektive. 

Det blev en trevlig helg tillsammans. Löpningen gick bättre än väntat då jag knappt tränat alls... Hade förhoppningar att komma under 57 min och hade vart nöjd med under timmen. 
Men kom i mål på 53:31! 
Supernöjd! 
Måste nog säga att det är tack vare min envishet och grundkondition. Sen gör det ju väldigt mkt med allt annat folk som springer oxå, det blir man peppad av. 

På kvällen åt vi god mat och tog en drink. Emil och jag var de första att knata hem trötta som få. Jag bara längtade till sängen och få en hel natts ostörd sömn. Hotellet hade sen frukost oxå så sovmorgon blev det med. 

Vi åkte hem ganska snart för min faster ville hem och kolla så deras hus inte fått några vattenskador efter översvämningarna. Turligt nog klarade de sig bra. 
Allt hade gått så bra med barnen som passades av farmor och mormor under helgen. Farmor fick sova hos oss så hunden oxå fick sällskap. Tur vi har vår familj som ställer upp! 


Nu till denna helg väntar tjurruset. 1 mil i skog och gyttja. Mannen min och hans bror ska med denna gång. Och min vapendragare faster Barbro. 
Det blir ett tufft lopp. Tidsmässigt går inte att förutspå. Beror helt på hur mkt folk det är vid hindrena på banan. Kan vara vattendrag, myrar, berg, backar och smala stigar. Jävligt skoj!!! 



Efter målgången på tjejmilen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0