Mer sjuka

Då jag råkade skriva till min chef igår att jag kommer till jobbet imorrn för att vi mådde bra och åt mat fick jag fan för inatt. För då kräktes Jesper. 
Det var bara att kavla upp ärmarna på morgonrocken och fixa läget. Ta bort sängkläder och duscha stackarn. Han var vid gott mod dock. Jätteduktig. 
Vi bäddade ner oss på en madrass i tv rummet och lyckades tillslut somna om en stund innan Belle vaknade. 
Än så lönge har han inte kräkts nått mer. *peppar, peppar*. 
Nu springer de runt och bråkar och leker om varannat som att inget hänt. Medans man själv är dödstrött. 

Det är väl bara att vänta och se vad dagen bjuder på. En sjuk man kanske?! Det vore väl som pricken över it. Haha 

Det blir alltså inget jobb imorrn. Tråkigt när jag verkligen behöver gå dit. Men men. De vill nog inte ha mig där ändå. 
För att överleva dagen skulle min käre granne handla lite nödkost åt oss. Så snällt. Tror kanske vi klarat av en snabb vända till affären ( ungarna i bilen) men dumt att chansa. 
Fast jag vet vad jag kommer göra om dom inte tänker sova middag, och det livar jag att de behöver efter natten, det är att ta en sväng med bilen i skogen. Då somnar de alltid båda två. Men risken för en kräks är ju stor då... 😕 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0