Pms

Shit, den här dagen går till världshistorien som sämsta dagen ever! 
Mitt humör alltså, så lågt så jag vet inte var jag ska ta vägen. 
På måndag är det jag som ringer bm och ber om hjälp. Att inte känna några som helst känslor är riktigt läskigt! 
Skulle bara vilja ligga i ett mörkt rum helt tyst . Blir irriterad på tvn tom! 

Det första vi gjorde idag var att gå upp extra tidigt oxå. Wiiihoooo , ännu fler timmar på dygnet... 
Tog oss iväg till öf i mariedam som tack och lov startade igång idag. Där fick ivarjefall barnen springa och busa och ha lite kul. Sen åkte vi hem och har inte gjort nått. Jag har bara väntat på att klockan ska bli kväller... 
Maken är inte hemma än och dröjer nog. Barnen fick sitt fredagsgodis och sitter nu och smaskar. ( högt) 

Imorrn ska jag dra ut i skogen en sväng. Andas lite och spana in nått djur som är skjutbart. På kvällen ska barna sova hos farmor och vi ska vakta gris. Det behöver vi nog alla i familjen! 
Jag vet inte när jag hade en timma för mig själv senast förutom när man sover. Och nej, där ljög jag , för Jesper sover ju hos oss, och så har jag fått ligga hos Belle. ;-) 
När jag mår bra känner jag inte det behovet lika starkt men dagar som denna hade vi alla mått bäst av att jag fick vara ifred. Men det funkar ju lixom inte. Ska jag ringa dagis och säga att jag har sån pms så jag lämnar dom där en stund?! Haha 

Läst lite om olika medicineringar för pms och det verkar ju finnas en del. Får se vad dom rekommenderar just mig. 
Det finns ju väldigt många som lider av det och många tycks må bättre med medicin. Hoppas, hoppas det hjälper mig! 

Och hoppas jag vaknar upp imorrn och mår bättre. Vet ju att det vänder på nolltid och man plötsligt kan känna sig som sitt vanliga jag men blir helst av med de dåliga dagarna så gott det går. 

Blir ju inte bättre av att man sen ska leva med dåligt samvete inför både barnen och maken. Maken börjar förstå till en viss del men inte barnen. :-( 



Kommentarer
Postat av: Marina

Styrkekramar!

2016-01-24 @ 08:41:51
URL: http://langtansfull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0