Vab. Igen.

Men denna gången för scharlakansfeber . Konstig sjukdom! 
Började med att Jesper fick ont i halsen, sen hög feber och sen utslag på bål och rygg. Han såg jätteful ut i halsen stackarn. 
Ringde jouren i Kumla i söndags så vi fick en tid. Då hade han inte hög feber längre utan var ganska pigg men bäst att kolla upp. Man måste äta pencelin om det är scharlakansfeber tydligen . 

Där visade proverna på streptocker och förhöjda infektionsvärden. Så det blev pencelin. Halsfluss och scharlakansfeber orsakas båda av streptokocker. 
Igår var vi såklart hemma och då kom den röda tungan fram. Läkaren var tveksam till annat än bara halsfluss men nu är det ingen tvekan från min sida längre. De behandlas ju med samma pencelin så det spelar ju ingen roll . 
Hade det varit bara halsfluss sa sköterskan i telefon att de ofta har mer hög feber, vilket han inte haft förutom lördagen. 

Nu återstår det att se om Belle får det, eller om hon hade det när hon var så grinig?! 
2 veckor efter sjukdomen ska man tydligen ömsa skinn på händer och fötter så jag får hålla utkik efter det! ☺️ 

Jesper är ivarjefall pigg för att vara sjuk och imorrn ska han kunna gå till dagis eftersom han ätit medicin i över 2 dagar då. Och varit feberfri. 
Frågan är ju bara om dom är villiga att ge honom medicin på dagen. Det kanske dom inte gör? 

Missade ju jobbet igår men fick åka in en sväng med barnen till jobbet för att beställa blommor till fredag. Det är ju morsdag. Och ikväll kan jag jobba för Emil kommer en timma tidigare . Och imorrn måste jag jobba så om det behövs får han vabba. Jag ska iväg på kundträff med jobbet och det tänker jag inte missa! 

Snart ska vi åka till trädgårdsmästarn och försöka hitta några perenner. Måste bedriva dagen med nått! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0