Vilken pärs!

Det här har varit en av de sämsta dagarna nånsin! 

Började imorse. Jag och Emil skulle åka till Söderköping med Atlas för att släppa i ett grishägn. Men innan vi ens hinner stiga upp ringer telefonen och det är farmor som säger att hon har kräkts och då ( självklart) inte kan ha barnen. Ringer då mor och frågar men de var upptagna. Så jag fick snällt se Emil och Atlas åka utan mig. ( bitter...) 

Så jag fick försöka hitta på nått och vi lyckades få tag i Anna som vi kunde hälsa på. Detta var iofs höjdpunkten på dagen för det var en trevlig stund. Fick ju se det nyaste tillskottet i barnaskaran. :-) 

Väl hemma igen gick ju allt bra tills jag plötsligt hör Jesper ropa på mig att Belle dricker nått. Sprang dit och ser att det är nått typ vitt runt munnen och der luktar färg. 
Fick typ panik och släpar in dom och ringer till Emil för att höra vad det var hon drack. Primer var det. 
Börjar googla om det och det står att man ska kontakta läkare och duscha bort allt från huden. Så sagt och gjort, in i duschen samtidigt som jag ringer 1177. Kö 20 min ! Ringer jouren istället och får prata med en sköterska som säger att jag får ringa 112 istället. Där ska man be om Giftinformationscentralen så dom kopplar. 
Fick i varje fall lugnande besked efter en stund. Hon kan bara ha fått i sig nån klunk och detta var inte så farligt. Skulle bara ha koll på henne ifall hon uppvisar nått konstigt, vilket hon inte gjort. 

Mitt hjärta har aldrig slagit så fort som under den hör tiden. När Emil väl kom hem försökte jag lugna ner mig men fick ta en cykeltur för att få luft. 
Nu har jag istället ont i huvet. 
Man hinner tänka så mkt tankar när det händer sånt här. Och hur kunde vi låta det hända?! Varför stod det så hon kunde dricka det? 
Tänk om det hade varit jättefarligt, vart tar man vägen då och hur fort måste man åka in?! 
Pjuh. En himla tråkig dag helt enkelt. En jobbig dag mentalt! 

Nu hoppas jag att jag får lite sömn och inte ligger och oroar mig. 
Har vart inne hos henne en gång och kollar till henne igen innan jag lägger mig. Annars får jag helt enkelt lägga mig hos henne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0