Julstök

Längtar så efter att få julpynta! Hämta en gran att ha ute står på prio ett listan! Det är så fint när det lyser ute. Måste bara se ut nån bra först...
sen är det dags att sätta upp gardiner och stryka dukar. Och självklart alla julstjärnor i fönstren oxå.

Idag har jag beställt lite av de sista julklapparna. Blir ju bara till barnen men det är många barn! 😂 fick ju tillökning i familjen för bara en vecka sen så då blev det en till julklapp att inhandla .
Beställde även julkort på barnen , bäst att vara ute i tid med så t. Vet ju aldrig hur leverenserna är nuförtiden. Litar inte ett dugg på att saker kommer fram i tid, eller ens kommer.

Annars har jag ju en hel bag från Ullared med julklappar som jag måste sätta mig och slå in nån kväll så jag har koll på vad jag köpt och inte. Det är ju ett tag sen vi var där.

Livet rullar på , alldeles för mkt uppbokat så jag kommer inte ihåg allt jag ska göra. Pinsamt. Brukar ha koll.
I helgen är det två inbokade jakter plus att jag skulle ha jobbat lör kväll men lyckades få bort den. Får egentligen skylla mig själv att jag förtog mig men nu löste det sig.
Skönt att få träffa barnen lite däremellan. En del tycker nog jag är borta mkt på helgerna men jag är ju faktist hemma med dom 2 dagar i veckan som alla andra om de hade gått på dagis på veckodagarna. Det tänker inte dom på.
Den som däremot börjat få lite dåligt samvete är Emil, han jobbar ju hela veckorna plus är ute å jagar på helgen...
nu ska han faktist vara hemma med dom på söndag när jag är borta och i söndags var Jesper med ute i skogen! Det var kul att han ville det, hoppas det blir mer och mer att han vill bli med. Vill ju gärna se att de blir intresserade av jakt båda två. I varje fall att de trivs i skogen. Det är målet! Synd bara att det är lite kallt ute när man ska stå på pass. Kyla och en 5-åring på pass är ingen bra kombo. Haha men däremot att gå med pappa och Atlas i skogen var en tioPoengare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0